KURANGKAN EGO ITU SANGAT PENTING .


assalamualaikum . hmm . hai semua . hari yang indah ? tidak bagi ku . hari ni bagaikan mimpi buruk bagi ku . dugaan . ini semua dugaan . dugaan dalam percintaan ? hahahahaha bastard . aku masih terlalu muda dan masih mentah untuk berbicara tentang cinta . namun hakikatnya, YA . ia tentang cinta . hahaha siapa yang salah sebenarnya ni ? aku atau dia ? rasanya kami berdua yang salah . dua-dua punya ego yang sama tinggi dan sama besar . kenapa ni kenapa ni ? eh ? hai awak . nothing . "nothing" when a girl says nothing it means "everything" and it was a big mistake for a boy if reply "oh okay" and acts cool . yeah . a dumb and fool and goofy and bastard actions . tapi itu la yang dia buat . he don't get it . he don't understand .

and me ? keep tweeting those tweets to express my feelings then he read my tweets and ask why ? and again I replied "nothing" and he said "if you have problems, tell me . tell me everything" and I replied " nothing . I have no problems . I'm okay" and he said "okay" . see ? aku pun bodoh juga sebenarnya . aku tak mampu bagitau semuanya . sebab ? sebab aku takut dengan apa yang akan jadi selepas aku bagitau semuanya . such a coward me .

hmm aku pun tak pasti apa masalahnya sebenarnya ni . aku tak tahu macam mana nak bagitau . ahahaha silly me . cuma . bayangkan apa perasaan kamu kalau kamu sudah lama berlegar-legar di timeline then tengok ada bf kamu juga di timeline dan berharap dia tegur kamu tapi waktu tu kamu tengok dia tengah ber-mention dengan orang lain dan dia langsung tak da tegur kamu sampai la dia offline ? bagi ku, semua tu tidak mengapa kalau waktu tu kami tengah texting . i mean, it's okay la kalau dia tak tegur di timeline sebab kami texting juga time tu . tapi masalahnya kami tak texting pun time tu . so berkecai la hati . hmm

oh yeah . about texting . nak dikata jarang tak juga . nak dikata selalu tak juga . hmm senang kata kami ada la juga texting . cuma . kalau kami texting tu, macam tidak serancak waktu kami mula2 kenal . about calling pula . calling lebih kerap la berbanding texting sebab aku guna DiGi Easy dan dia jadi buddyz aku . so free call la kan ? tapi . . . .bila calling tu, awal2 saja kami tak henti henti bercakap, after 20 minutes like that, the conversation got boring . tak banyak dah yang kami nak "bincangkan" hahaha . kenapa ? adakah ini sebab faktor jarak ? ye la . kan aku di Labuan, dia pula di Sabah . jauh jaraknya tu . so mungkinkah sebab jarak ? hmm tapi orang kata lebih jauh jarak, lebih banyak benda yang kita nak bagitau bila berjumpa atau calling atau texting dengan someone tu . hmm ini semua poyo .

okay okay . shut this crap . ni semua dugaan . jangan goyah dengan dugaan sekecil zarah ni . amboii hahahaha . lagi pun, kami dah okay dah sekarang ni . yang penting sekali EGO tu mesti kurang . aku dah cuba kurangkan ego aku, dia ? entah . dah maybe . okay okay bye bye . terima kasih kerana meluangkan masa membaca entry aku yang entah apa-apa ni . bye bye :)

wait . ada sedikit lagi saya nak tambah di sini . hihi tapi sebelum tu yang bukan bergelar BOYFRIEND saya jangan baca . cukup baca sampai "bye bye :)" di atas tu saja . hahaha

dear . kalau dear baca entry baby ni, baby cuma nak bagitau yang baby tak label dear "jahat" sebab ignore baby selalu cuma yeah . like you said before you know you always ignore me and you know how I feel when you ignore me, tapi ada betulnya juga la apa yang cousin baby cakap, dia cakap, you know you always ignore me, so what's wrong if you changes your previous attitude and pay more attention at me . yeah I know it's not fair if you're the only one who change . I'll try . I'll try my best too to pay more attention to you . if you want this relationship long lasting, it's better for us to change . bye dear . love you and will always love you :)

No comments: